BEYİN AMELİYATI DENEYİMİM: ŞUBAT’TAN MAYIS’A UZANAN BİR YOLCULUK
Farkındalık

Beyin ameliyatı deneyimim: Şubat’tan Mayıs’a uzanan bir yolculuk

Şubat ayının ortalarında telefonum çaldı. Arayan doktorumdu ve MR sonuçlarının çıktığını, beynimde büyük bir tümör olduğunu ve acil ameliyat olmam gerektiğini söyledi. O an zihnim şoka girdi, ama gene de akıl edip doktoruma “Ameliyat için tavsiye edeceğiniz doktor var mı?” sorusunu sormayı başardım. Uzun bir araştırma sürecinin ardından, ameliyatımı San Diego’daki bir hastanede olmaya karar verdim. Tümör büyük olduğu için acil listesine alındım ve ameliyat tarihi temmuz sonundan 31 Mayıs’a çekildi. Araştırma ve karar verme süresi sanki bu süreçte en zor dönemdi ve doktoruma karar verdikten sonra üzerimden büyük bir yük kalktı.

Eşimle birlikte ameliyat öncesinde Türkiye’ye gittik. Sevdiklerimizi, arkadaşlarımızı ve yakınlarımızı gördük, rakı-balık keyfi yaptık, işlerimizi düzene soktuk ve bolca eğlendik. 25 Mayıs’ta San Diego’nun güzel kasabası La Jolla’ya vardık. İlk gece, deniz kenarındaki şirin bir otele yerleştik, ikinci gece ise hastanenin hastalara ve ailelerine ayırdığı lojmana taşındık. Ameliyatıma beş gün vardı ve bu süreyi Pasifik Okyanusu’nun palmiye ağaçlarıyla dolu Kalifornia kıyılarında yürüyerek, mis kokulu kahvelerini içerek, deniz aslanlarının suya girişlerini izleyerek ve martıların seslerini dinleyerek geçirmek için fırsatım vardı. Doludizgin yaşayacağım beş günüm vardı.

Gezimize devam ettik ve La Jolla dışına çıkıp San Diego’daki Sea Port Village’a gitmeye karar verdik. Sabah kahvaltımızı yapmıştık ve niyetimiz sadece deniz kenarında yürümek ve kahve içmekti. Ancak saat 11:30 olmasına rağmen garip bir açlık hissettim ve yemek yemek istedim. Eşim Metin, “Henüz öğle yemeği için çok erken, daha yeni kahvaltı yaptık” dese de gerçekten açtım. Önüme gelen her lokantaya giriyor, menüsüne bakıyor ve her gördüğüme “Burada yiyelim, yiyelim” diye küçük çocuklar gibi ısrar ediyordum. Sonunda Metin, “Tamam Feza, yemek yiyelim, fakat doğru düzgün bir yer olsun bari. Bunların çoğu turistik yerler, söz, sana güzel bir lokanta bulacağım,” dedi ve gerçekten de deniz kenarında güzel bir yerde salatamı yemenin keyfine vardım.

İÇİMDEKİ SESİ DİNLEDİM

Lokanta, Kaliforniya’da birkaç şubesi olan meşhur bir markaydı. İki katlıydı ve biz açık terasta oturuyorduk. Bir anda gözüm deniz kenarına kurulmuş bir çadıra gitti. Üzerinde “Tarot ve el falı bakılır” yazıyordu. İçimde bir ses beni dürttü: “Git Feza, falına baktır.” Belki de ameliyat öncesi korkumu azaltacak bir ümit arıyordum.  Hesabı ödeyip sahildeki çadıra gittik. Çadırdaki Tibetli adam, bir reiki masterdı. El falıma baktırtmayı seçtim ve uzun uzun elimdeki çizgileri inceledi. Ömrümün uzun olacağını, kendimi ve başkalarını iyileştirme gücüm olduğunu söyledi. Üç gün sonra beyin ameliyatı olacağımı söylediğimde bana Reiki duşu verdi. Çok rahatladım, kanatlanıp uçmak istedim.

Adam, “Buraya ayda bir gelirim. Bugün niyetim Los Angeles sahiline gitmekti, ama içimden bir şey dürttü ve buraya geldim,” dedi. Ben de “Eğer kahvaltı yaptıysam, sabah 11.30’da acıkmam, 11.00- 11.30 arası genelde kahve içme saatimdir fakat bugün açıklayamayacağım bir şeklide acıktım’’ dedim. “Beni sen çağırdın.  Bugün buraya gelmemi sen istedin, senin için geldim, sen de benim için geldin” dedi. Evet onu benim ruhum çağırmıştı.   Açıklayamayacağım, zihnimin anlayamayacağı bir deneyim daha yaşıyordum.

REİKİNİN 5 KURALI İLE ŞİFA GÜCÜ

“Peki madem iyileştirme gücüm var, nasıl yapacağım bunu?” diye sordum. “Reiki’nin beş kuralını bilir misin?” diye sordu. “Evet,” dedim. “Onu uygula, her gün uygula ve işte o zaman sen Yaratan ile birleşecek ve onun şifa gücüne ulaşacaksın,” dedi. O günden beri her gün uyguluyorum. Ameliyat sonrası mucizevi bir şeklide, çok hızlı iyileştim. Tümörün üstüne oturduğu denge sinirim kesilmiş olmasına rağmen yoğun bakımdan çıktığım ilk gün yürüdüm. Ne baş dönmesi ne de mide bulantısı deneyimlemedim. Yüz felci olmadım.  Yutkunma, yemek yeme, görmede sorunlar yaşamadım. Pek çok genç ve benimkinden çok daha küçük tümörü olan hastaların yaşadığı sorunları yaşamadım.

Beyin ameliyatım ve sonrasında yaşadıklarım, hayata bakış açımı derinden etkiledi. Her günü dolu dolu ve anlamlı yaşamaya çalışıyorum. Ameliyat olması gereken ve sağlığı ile ilgili tüm zor süreç geçiren herkese umut ve ilham olmayı umuyorum.

Reiki’nin beş kuralı, Dr. Mikao Usui tarafından belirlenmiştir ve ruhsal, duygusal ve fiziksel sağlığı desteklemeye yardımcı olmayı amaçlar. Bunlar:

1. Sadece bugün için, kızma.
  2. Sadece bugün için, endişelenme.
  3. Şükret.
  4. İşini dürüstçe yap.
  5. Tüm canlılara karşı nazik ol.

Bu kuralları günlük yaşamımda uyguladığımda ruhsal gelişimini desteklediğini ve iç huzurumu artırdığını her gün biraz daha deneyimliyorum.